måndag 20 september 2010

Mera vanliga vardagliga problem och andra lite mer samhällsomfattande.

Efter att det första illamåendet och magontet som gårdagens valresultat innebar lagt sig, känns det nu bättre. Kanske kan det till och med vändas till något positivt? Massor av människor reagerar nu när vi fått ett främlingsfientligt parti i riksdagen och kanske fler fattar att man faktiskt måste engagera sig och ta ställning. Vi i superlagoma Sverige kan behöva nått att kämpa för. Lite action och engagemang tametusan! Sen är jag inte superpepp på fortsatt blått styre, men det är väl tydligen bara att stå ut och fortsätta så gott man kan. Känns dock bra att MP fick så pass mycket röster, även om fler borde rösta grönt. Hejja hejja!

Har fortfarande inte hittat vardagsrytmen. Funderar på att skriva ett sånt där jätteoskönt ospontant schema som jag måste följa, till att börja med. Så att jag får något gjort istället för att spela tv-spel och titta på bilder av jättesöta hundvalpar hela dagarna, vilket i och för sig känns givande och kul, men inte särskilt produktivt. Så så får det nog bli!

Annars är jag lite mer förväntansfull än vanligt these days. Kanske kanske att hundplanerna kommer ta ett stort hopp framåt snart snart. Jag hoppas!

3 kommentarer:

JSW sa...

Tack för din peppiga inställning till det hela! Go MP!

Helena mellan bena sa...

Fin gröttallrik!

sara sa...

Ja fö fan! Kom hit å ät gröt vettja!