måndag 20 september 2010

En actionfylld dröm

Jag drömmer att jag är Mark Wahlberg. Jag kör en supersnabb bil och har min skitsnygga flickvän bredvid mig på vägen som man kör till Broddbo (byn där jag växte upp). När vi kommit till Skatslätten blir vi stoppade av min nemesis. Han säger att han ska spränga hela skiten. Stor explosion på vägen, jag måste pressa gasen i botten på min supersnabba bil. Nemesisen följer efter mig i sin pimpade Volvo. Det blir biljakt. Bilarna ligger jämsides och jättejättenära. Vi tar fram våra pistoler, min flickvän skriker. Jag lyckas fastna med min hand i hans bildörr. Det känns som min handled ska brytas av, men jag lyckas skjuta honom. Vid ögonbrynet. Min flickvän får blod över hela sig. Sen åker jag runt i min bil utan min flickvän. Kör som en galning. Blir stoppad av ett par killar med k-pistar. De ska ta mig till deras ledare. Han befinner sig på ett vandrarhem med en jättestor pannkaksbuffé. Jag har tydligen försökt blåsa dem på pengar och stämningen är tryckt. Jag är nervös över att de ska skjuta mig vilken sekund som helst, men är samtidigt väldigt sugen på pannkakorna. Ledaren säger att vi kan göra en deal om jag lyckas skaffa fram deras pengar, vi kan diskutera det samtidigt som jag tar för mig av pannkaksbuffén. Jag går runt runt, men hittar inte den toppingen som jag vill ha, och när jag försöker ta för mig av alla gottheter märker jag att jag tagit en för liten tallrik. Ledaren vill börja förhandlingarna, men jag är mer fokuserad på att försöka få pannkakorna att fastna på gaffeln. Om jag/Mark lyckades med att inte bli skjuten och någonsin fick äta pannkakor, förtäljer inte denna dröm eftersom jag vaknade där.

3 kommentarer:

ester-lisa sa...

Hahahahahahaha xD Jag skrattar så jag nästan kissar på mig!

AndreA sa...

btw vad jävla snygg han var på bilden!

sara sa...

Marky-Mark är ju tuffast av de tuffa! Inte konstigt att jag vill vara honom lixxom!