måndag 5 juli 2010

Saker jag ogillar med sommaren (och lite gilla också)

Helt plötsligt blev det supersommar med 25-30 grader varje dag. Jag tycker att jag får gnälla för jag gnällde inte alls i vintras. Jag gillade den långa, kalla vintern. Så nu går jag alltså helt in i mitt gnällande om att det är för varmt. Ogillar:

Svett
Man MÅSTE duscha varje dag, ibland flera gånger varje dag!
Fötterna luktar konstant äckel-päckel
Man måste sova naken utan något täcke för att inte dö
Man bränner sig i de mest konstiga mönster
Solkräm som svettas av och rinner ner i ögonen. AJ!
Insekter och deras bett

Men visst, det finns fina grejer med sommaren också... som blommor och grönska, sommarbär, vänner som är lediga och alltså har tid att umgås, sjöar och hav, loppisar utmed vägarna och sånt bra.

Inga kommentarer: