onsdag 12 maj 2010

Skåp

Det känns bra. Bra dag. Jobbat, ätit, ringt, gått; ja ja, men ändå bra! Skriver ansökan och känner skrivlust, och ja, det kanske är liiiite bra. Jag kanske är lite bra ändå. Har varit och tittat på lägenhet. Så fin! "Här skulle jag kunna bo", tänkte jag. Får hoppas att det blir så. Utrymme, Ljus, Stora skåp! Apropå skåp. Eftersom jag känner mig så poetisk idag så en dikt av Lina Ekdahl. Om skåp.

Precis så här vill kvinnan ha sitt kök

Skåp
Många bra och rymliga skåp
Djupa skåp
Skåp

Ljus
Många stora och rena fönster
Öppna fönster

Skåp

På pallen en man
Med stora öron
ett tålamod av järn
och en mun som går
små lådor
för gummiband
kapsyler
och eterneller

Skåp

Och berättar vad han varit med om
vad han tänker på

Vad han småpratar den mannen!

Skåp

Och utrymme
ett stort kök

Det är nästan det allra viktigaste
Utrymmet

att mannen
precis

och ett skåp

2 kommentarer:

ida sa...

Var har du tittat på lgh?!

sara sa...

Här i Sala