fredag 14 maj 2010

oliv/liv

Vaknade upp imorse med träningsvärk i vaderna, och fann detta mycket konstigt då jag den senaste månaden har varit ungefär lika fysiskt aktiv som en komapatient. Kanske var det för att jag cyklade den 1,4 km långa vägen till jobbet på 2:ans växel istället för 1:an?(!) Herreguuud! Måste börja komma igång med träningen igen omgående! Alltså seriöst! Det var längesen jag var i så här dåligt fysiskt skick. Men jag har verkligen varit helt energilös och apatisk de senaste månaderna. Men jag känner hur det börjar släppa lite nu. Har accepterat att det förmodligen blir den här stan ett tag till. Men jag behöver ju inte sätta livet på paus så som jag gjort bara för det. Nej! Det blir vad man gör det till och alla såna floskler. Orkar inte vara orkeslös längre. Idag skickade jag iväg ansökan till en skrivarlinje på distans, och så har jag ju planerat att en gång för alla få den där jävla gymnasie-skiten överstökad en gång för alla. Och det kan jag ju lika gärna göra här, där gymkorten är förhållandevis billiga och det finns ett bibliotek och en tågstation, osv osv. Förhoppningsvis kommer jag även flytta till en egen lägenhet inom en snar framtid.

Inga kommentarer: