söndag 2 oktober 2011

Å så var det oktober

Det tar lite emot att blogga när jag inte kan lägga upp nå bilder, eftersom jag inte tar några, eftersom min kamera måste rengöras omgående! Men desto mer blir det fotat analogt eftersom jag har en kurs i analogt foto som tillval på fredagseftermiddagarna. Jag har velat lära mig mörkrumsteknik hur länge som helst, och det är så himla kul att äntligen få göra det nu. Min första film blev dessvärre ljusskadad och med endast 4 av 36 bilder som var någorlunda urskiljningsbara, däribland denna bild på några av mina klasskamrater. Med film nr 2 gick det bättre i framkallningen och bilderna från smedjan i inlägget före kommer från den. Ska försöka hinna med att gå ner nått i nästa vecka och kopiera fler bilder från den rullen. Men det var ju det där med att ha tid ja... Det är saker att göra hela tiden! Det är ovant för en slacker som mig, men det är ju roliga, pyssliga saker så det känns ändå inte särskilt jobbigt. Förra måndagen var det deadline på första uppgiften och nu i helgen har jag färdigställt en annan uppgift så lite kan man lägga bakom sig nu. Kommande vecka blir det antagligen lite mer tid i smedjan, och sen så ska jag försöka att hinna med att börja blocktrycka lite.

1 kommentar:

DB sa...

Åh, det är så kul att framkalla själv :- )