måndag 26 september 2011

Studieresa Borås 15/9

Har så mycket för mig nu om dagarna att det inte blir mycket tid kvar för blöggen. Min digitalkamera har fått nå skit på linsen så jag fotar inte så mkt som jag brukar heller. Här är i alla fall lite foton från när klassen var på studieresa till Borås för 1 å en halv vecka sedan.
Pepp i bussen
Utanför Borås konstmuseum
Maurits Ylitalo
Vävt gobeläng av Annika Ekdahl
Det fanns en stor duk där man själv fick brodera
Mitt bidrag; litet blått träd
Sen var vi på textilmuséet
Smart textiles
 Sen var vi även på vävmässan. Där träffade jag HB en snabbis och pratade lite med de som gick på Grimslöv förra året. Det var lite småjobbigt att trängas med alla dessa tanter som är överrepresenterade, men annars var det en trevlig och inspirerande studieresa. Nu på Onsdag bär det av på en till Kalmar och då ska jag försöka vara lite snabbare med rapporteringen.

Inga kommentarer: