lördag 10 september 2011

Maskineriet

Det gäller att hitta rytmen, det är som en dans; vardagen. Jag svänger med, försöker titta takten. Det går bra, även om jag fastnar till ibland. Hänger upp mig i ett steg och måst slita mig loss för att inte hamna i något annat, något onödigt. Men flytet finns där, på ett helt annat sätt än förut. Men jag måste hitta balansen mellan fokus och flyt, det är viktigt! Den där perfekta och självklara balansen. Det kommer ge sig.

Uppgifter. Vi har ett par stycken nu som löper parallellt. Jag gillar det. Hur man kan gå mellan de olika verkstäderna och alltid ha något att pilla och pyssla med. Jag är nog trots allt mest ute i metallverkstaden. Bankar (eller driver som det då egentligen heter) skiten ur plåtbitar, bränner med gasol, löder och patinerar. Det är så jävla kul. Så kul att få göra saker man aldrig gjort förut. Att få lära sig och bara göra! Ska snart dit och banka lite mer tänkte jag. Annars så är dagens planer att ta med Kumo på en riktig långpromenad, gymma, äta falafel och kanske dricka lite vin till kvällningen. Grejters!

Inga kommentarer: