måndag 11 juli 2011

Magic

Ny vecka, nya tag. Har redan hunnit tvätta, tagit en halvlång promenad med hunden och bakat lite bröd. Sätter bra nivå för resten av dagen. Ska väl åka och jobba snart tänkte jag.

Helgen har varit alla tiders. I fredags åkte jag till Uppsala och umgicks lite. Kumo fick en massa bra miljöträning. Han gjorde sitt livs andra tågresa (som för övrigt var jobbigt varm!). Fick träffa min kompis Idas två kaniner (nemas problemas) och träna passivitet medan vi snackade en massa. Sen lite promenad genom staden och blev påhoppad av någon kille ("Kolla en shiba inu, faaan va fiiin!") och sedan lite spontan samkväm med musik och vin hemma hos Jill. Halv 3 åkte vi hem med nattbussen med ett gäng störiga och fulla kids, men vi sket väl i dem! Klockan 4 var vi hemma och somnade bums.

På lördagen var vi på unghundskurs och tränade inkallning och stannande och det gick jättebra, det tar sig med träningen! Sen jobbade jag resten av dagen. Igår fick jag äntligen städat här hemma, grymt skönt! Och så blev det en långprommis tillsammans med Linda och whippeten Puppi och även en sväng till rastgården med Luna, Jenny och Conny.

Nu fick ni det himla detaljerat, men men, när man inte tar med sig kameran så blir det ju så. Bjuder på en himla fin video istället. Blir helt varm och glad av den.

Inga kommentarer: