onsdag 4 maj 2011

The River Wild

Av någon anledning var det min favoritfilm när jag var i 10-års åldern. Kanske för att jag tyckte att den var lite läskig? Jag fick aldrig se läskiga filmer när jag var liten och jag blundar fortfarande om det är den minsta antydan till blod eller annat läskigt. Första gången jag såg den var under en bussresa från Rome, men då såg jag bara halva filmen. Efter det tjatade jag på mina föräldrar om att jag ville se den där filmen som handlade om den där familjen och den där stora floden, men jag kom inte på vad den hette. Till sist så listade de ut vilken det var och lyckades låna den inspelad på vhs av moster. Och även om jag tyckte den var bra så var den nog inte lika bra som jag hypat den för mig själv. Nu var det flera flera år sedan jag såg den, men ikväll går den på tv. Så det är min plan för denna onsdagskväll. Lite nybakad banan/choklad-kaka och nostalgimys med Meryl Streep och Kevin Bacon.

Inga kommentarer: