torsdag 24 mars 2011

Life is a bubble

Det är fullt upp här. Jobbar, pluggar, äter, sover. Inte så mycket mer än det just nu. Så det blir inte så mycket kvalitetstid med lillplutt. Antingen får han följa med till jobbet och ligga och ha skittråkigt i buren, eller så får han hänga med stor- och lillmatte. Så det går egentligen ingen nöd på honom. Då är det kanske värre med mig. Fast jag har skrivit ett litet veckoschema så att jag hinner med allt och 8 timmars arbete om dygnet är faktiskt skillnad mot säg 12-14 timmar som det lätt kan bli. Visst blir man klar tidigare, men det krävs längre återhämtning innan man orkar göra något annat sen. Så det känns ganska bra. Blir antagligen jobb nästa vecka också. Behöver verkligen pengar nu när det strular med CSN. Dessutom så strulade det till sig (såklart!) med de kurserna som jag skulle ha börjat läsa den här veckan, men inte är det någon som har informerat mig om det, nej nej! Så som det ser ut nu kommer det inte bli studenten i juni. Förhoppningsvis så lyckas det lösa sig någorlunda så jag slipper skjuta upp den mer än 1 månad. Det här med olika instanser som man måste ringa och tjafsa med, och alla papper som ska skrivas i rätt och skickas till rätt ställe. SUCK! Men man får väl skylla sig själv när man inte bara "kunde vara som alla andra" som gick ut gymnasiet när de var 19...

1 kommentar:

mamma sa...

Alla kan inte vara som alla andra,,,kramar till dig :)