torsdag 20 januari 2011

Pluggpeppen

Det känns bra. Inte alls lika deppigt som här om dan när jag tyckte mig helt sakna ambitioner. Har satt mig in litegrann i hur jag ska lägga upp pluggandet. Självklart blev det en massa krångel med ansökan så de första 10 veckorna av terminen kommer jag inte riktigt att läsa på heltid. Får bli så att jag får ta igen det den andra hälften av terminen. Det löser sig på nå vis. Just nu så läser jag i alla fall Bild och Historia B och det känns bra mycket mer inspirerande än jag trott. Bara jag lyckas hålla tempo och slutar skjuta upp allt i absurdum så ska det inte vara några problem, men det är ju med tidigare erfarenheter i backspegeln tyvärr lättare sagt än gjort. Skaffa hund var i alla fall ett mycket smart val! Man kan ju inte kan ligga och halvsova hela dagarna utan blir så illa tvungen att gå ut i friska luften med jämna mellanrum, vilket faktiskt gör under för min koncentrationsförmåga. Min sista komvuxtermin kanske faktiskt kan bli ganska bra.

1 kommentar:

Denisa sa...

hihi. Wilma hade också jättevassa tänder. Hon är min första hund så jag fick lite smått panik över hur det skulle utvecklas med hennes bitande (hon bet mycket på oss). Men det har gått bra :- ) Man får ge dom massa alternativ att tugga på nu när tänderna utvecklas... massa ben osv.

Vart är det ni bor?