söndag 5 december 2010

Påminnelse från Ön


I veckan fick jag ett brev från Slite. De ville att jag skulle komma på en undersökning hos dem. De har inte tydligen inte insett att jag har flyttat och att jag sen nästan ett år tillbaka inte är folkbokförd på Gotland.

Det händer med jämna mellanrum att jag får eftersända brev ifrån Ön. Som små försynta påminnelser om att den fortfarande finns kvar, och att jag inte får glömma bort den. Men varför skulle jag vilja glömma?

Jag tänker mig att ön just nu är täckt med vit tung snö och tvingar befolkningen att köra sakta sakta på vägarna. Hur Visbys gator och gränder är pyntade och hur havet ligger stilla stilla.

Jag kommer inte glömma, och jag kommer komma tillbaka.

1 kommentar:

ester-lisa sa...

Precis som Mårran. Hon kommer ju alltid tillbaka.