söndag 3 oktober 2010

Vecka 39

Måndag: Började dagen med att plugga webbdesign ett par timmar. Jobb 4 timmar. Psykologilektion där jag redovisade vad jag lärt mig om Erik H. Eriksons teorier inom utvecklingspsykologi för den enda av mina kurskamrater som behagat komma på lektionen. Tillbaks till jobbet igen och jobbade i 6 timmar till.
Tisdag: Jobbade hela dagen!
Onsdag: Ledig. Städade hela lägenheten. Åkte ut till stugan i Broddbo och snodde med mig ett par stringhyllor hem. Storhandlade. Spelade tv-spel.
Torsdag: Historialektion, såg en dokumentär om Hitler. Engelskalektion, vi pratade om moraliska dilemman. Missade min pumpklass pga mensvärk. Spelade tv-spel och åt choklad istället.
Fredag: Psykologilektion om kriser. Franskalektion. Shoppingtur med mor och syster i Västerås. Köpte 2 par tajts och bl.a. skohorn och tavellist på ikea. Gick och la mig tidigt.
Lördag: Impulsköper en soffa på returens halva priset rea. Får hjälp av lillebror + flickvän att konka runt gamla och nya soffan. Bakade bullar. Färgade utväxten. Lyssnade på lite vinyler och tog ett glas vin. Spelade tv-spel.
Söndag: Tog en långpromenad. Tog en tupplur. Pappa + småsyskon kommer över för att borra upp de nya hyllorna/hoppa i min nya soffa och fika. Pluggar lite.

Har med andra ord varit en helt okej vecka. Börjar kännas som om det har med oförmågan att planera har släppt lite i alla fall. Önskar bara att jag varit lite mer kreativ och skrivit mer, särskilt när det bara är mindre än 2 veckor kvar till inlämningen till nästa skivträff, och jag har i princip inte hunnit skriva nått alls. Men nästa vecka ska jag verkligen göra det! Väntar också på besked hurvida jag kommer bli hundägare om ett par veckor, eller om det dröjer tills i början av nästa år. Spännande!

4 kommentarer:

JSW sa...

vad är det för skrivkurs du går?

sara sa...

Jag går en fördjupningslinje på distans på Tärna Folkhögskola, det är den som ligger precis där jag bor. Är jättekul, men lite knepigt att få ihop skrivandet med resten av vardagen.

JSW sa...

Åh, då måste du ju ha träffat Hanna-Linnea!! Hon gjorde sin praktik på Wik när jag gick där förra hösten. Hon är ju helt vansinnigt bra!

sara sa...

Ja det är min lärare. Hon verkar vara helt fenomenalt bra faktiskt!