måndag 4 oktober 2010

Epilatorer och juicecentrifuger

Idag damp det här reklambladet ner i brevinkastet (Jag måste sätta upp en reklam undanbedes-lapp omgående btw!) och jag bläddrade lite förstrött i det medan jag åt en kiwi. Det tredje uppslaget gjorde mig något förvirrad. Grundtanken med en månad där man uppmärksammar bröstcancer genom rabatter på vissa varor har jag inget problem med, men kanske valet av varor. Epilator, hårfön, strykjärn, energilampor och diverse köksapparater. Man skulle kunna säga; varor som mestadels kvinnor anses köpa. Men varför skulle inte män vilja stödja bröstcancer? Och varför skulle man inte kunnat ha slängt in en gps eller mobiltelefon? För kvinnor köper ju sånt också. Och män. Så riktar sig den här kampanjen enbart till kvinnor, eller tänker kanske elgiganten att män också köper juicecentrifuger (det är i alla fall jag övertygad om att de gör, men av någon anledning känner jag inte riktigt att elgiganten har tänkt likadant...)? Eller kanske är det tänkt att män ska kunna köpa en ladyshave till sina flickvänner/fruar och mammor och på så sätt känna att den här reklamen riktar sig till dem också. Eller? För visst, det är kvinnor som får bröstcancer och män får prostatacancer, men jag säger: CANCER SOM CANCER! Det är en dum jävla skitsjukdom som kan drabba alla och faktiskt gör det. Så alla är berörda! Alla med vare sig pung eller bröst! Det kan vara så att det är jag som tänker helt fel här, det är mycket möjligt! Men av någon anledning så stör jag mig lite. De hade väll i alla fall kunnat ha slängt med en bläckpatron eller vad som helst. Nej...förvirrande är rätta ordet!

1 kommentar:

Moa sa...

Män kan dessutom även de få bröstcancer!