måndag 23 augusti 2010

skolstart och annat

Har alltså börjat skolan igen. Känns helt okej. Visst, vågor av prestationsångest kommer över mig när någon lärare säger: "diagnostiskt prov" eller: "Jaaa, den här kursen är ju ganska hård", men efter ett par sekunder bara kan jag återfå fattning och bara göra det. Bara inte tänka och flyta med. Det blir inte skit och jordens undergång om det skulle gå lite dåligt! Har ett ganska shysst schema också. 3 dagar i skolan. Jag har införskaffat mig ett pendlarkort och börjat på en stickning, så tågåkandet ska nog gå bra. Har även fått besked om att skrivarkursen jag anmält mig till blir av och första träffen är om 2 veckor. Ska bli mycket kul. Känns bra att ha mycket på G. Även hundprojektet går framåt. Just nu håller jag dessutom på att detoxa, lite mer seriösare än förra gången i vintras. Är inne på min 7:e dag och det känns jättebra. Ska försöka keepa upp det här nu, och nästa vecka ska jag förnya mitt gymkort.

Inga kommentarer: