tisdag 15 juni 2010

Årets första löptur

Kom just tillbaka från årets första (!) löptur utomhus. Enligt min pulsklocka låg medelpulsen på denna löptur på 102% (!!) av maxpulsen. Jag vet dock sen förut att jag har en högre maxpuls än vad jag borde ha för att mitt hjärta är lite mindre eller hur det nu va. Men ändå! Sämst! Men känner mig lite nöjd i alla fall. Att det är gjort liksom. Bara att få upp peppningen på regelbunden löpning nu. De första gångerna efter uppehåll är lika med döden, men när man väl fått upp flåset lite är löpning faktiskt ganska underbart på sitt sätt. Känslan av starka ben, jämn djup andning. Det är fint det! Och jag har faktiskt ganska lätt för att komma upp i flås när jag väl sätter igång. Men det var ju just det där med att komma igång... Men nu är i alla fall första gången avklarad.

Inga kommentarer: