lördag 12 december 2009

Hetsen


Vem behöver sömn när man kan hetsa tills man stupar? Det funkar det med... Allt kan funka, även allt dåligt. Man måste ha ångest och tråkighet för att utvecklas, i alla fall om man får tro Heidegger. Men det känns bra, jag har kommit in i ett ganska bra hets-flyt. Flyt-hets. Betar av mina punkter med ömsom häftig ambition och kickar, ömsom grav frustration och ångest. Inte mycket att göra åt. Finns ingen anledning att stanna upp. Jag inbillar mig (hoppas) att behovet inte är det där dåliga. Den där duktighetsgrejen. Det är inte så mycket betygen som lockar som att bara få ett bra avslut. Lite jävla nöjdhet, kan jag få ha det utan att det måste bli en mätbar prestation? Det kan väl bara få vara...

1 kommentar:

JSW sa...

Hmm... det där med prestationer är så sjukt knepigt! Kan man vilja vara duktig utan att måsta vara duktig? Eller är man automatiskt ett offer för duktighetssyndromet när man vill prestera bra? Nä shit, nu tänker jag inte skriva nåt mer, det går att vrida på hur många gånger som helst ju!