torsdag 31 december 2009

2009

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska summera 2009. Det var liksom bara som det var. Bra saker hände, dåliga saker hände. Allt hände!

Början av året präglades mest av sömnlöshet och till slut gick jag till doktorn. Fick medicin. Fick reda på att jag var skyldig försäkringskassan en massa pengar. Oroade mig. Våren kom med en massa i skolan. Jag hade skrivkramp. En antologi och en resa till Estland gjordes. I maj sa jag hej då till skrivarlinjen och flyttade till Stenkumla. Sommaren överlevde jag tack vare skatteåterbäringen. Jag letade jobb och väntade på posten. Cyklade överallt. På hösten började jag bland annat plugga filosofi på komvux. Fick kanske världens bästa lärare. Fikade och pratade en massa med min enda skrivarvän på ön. Sömnlösheten återvände. Jag oroade mig en smula för framtiden. Planer gjordes. Jag flyttade från ön och är nu på tillfälligt mellanlandning i Hemstan.

Det känns som om det är jättemycket som har hänt, fast det kanske inte verkar så på de få meningarna ovanför. Men jag har verkligen lärt mig saker, förändrats. Och jag har liksom försökt flyta med i allt som hänt. Varit lite mer positiv…tror jag...

2009 var varken särskilt bra eller dåligt. Det bara var, fast inte på ett negativt sätt. Men jag tror faktiskt 2010 kommer bli skitbra, på alla sätt och vis!

Inga kommentarer: